Výuka anglického jazyka probíhá ve všech ročnících týdně ve čtyřhodinové dotaci a ve čtvrtém ročníku je rozšířena o dvě hodiny volitelného semináře (zaměřeného na přípravu k mezinárodní zkoušce na úrovni B2 – FCE, on-line angličtiny, práce s informacemi a konverzace). Předmět navazuje na předchozí vzdělávání žáků v prvním a druhém stupni základní školy. Předchozí znalosti a dovednosti žáků integruje a doplňuje, dále je rozšiřuje a obohacuje a směřuje k dosažení úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Třídy se dělí na dvě skupiny podle úrovně znalostí a dovedností: na vyšší – A1 a nižší A2 a výuka probíhá buď v kmenové třídě, učebně jazyků, počítačové učebně a nebo v učebně s interaktivní tabulí.
Předmět svou organizační formou u vyšších úrovní vybočuje z tradiční výuky pod vedením jednoho učitele a podle možností je do výuky zařazen rodilý mluvčí, který spolupracuje s českým učitelem v hodinové dotaci jedné nebo dvou hodin a spolu se podílejí na klasifikaci žáka.
Používané metody a formy výuky jsou zejména motivační, proto převažují metody názorně demonstrační a k tomu učitelé využívají širokých možností didaktické techniky, kterými škola disponuje (dataprojektor, interaktivní tabule, jazyková a počítačová učebna…).
Školní rok 2021 - 22
Filmový seminář AJ - setkání s Jiřím Lábusem
Vyjímečná hodina s neobyčejnou osobou
Obvodní kolo KONVERZAČNÍ SOUTĚŽE V ANGLICKÉM JAZYCE
Filip Zvánovec obsadil pěkné 5. místo. Gratulujeme.
Projekt o předcích v anglickém jazyce
Tyto krásné práce vznikly v rámci projektové výuky angličtiny v pokročilejších skupinách našich prváků. Samotnému psaní předcházela důkladná příprava, během níž se studenti naučili nejen potřebnou slovní zásobu k psaní o rodině a užitečnou gramatiku, která se hodí pro biografickou práci, ale rozvíjeli také technické dovednosti, jako například spell check, redakční spolupráce v rámci nástrojů v Google nebo základy tvorby grafiky v programu Canva. Největším přínosem dle našeho názoru ovšem nebyly tyto nesporně velmi praktické věci, ale fakt, že se studenti ponořili do rodinné historie a při svém výzkumu trávili cenný čas s rodinou. Objevovali tak zasuté rodinné příběhy a navázali hlubší vztah se svou vlastní historií, ale i moderními dějinami naší země.
Projekt 1 | Projekt 7 | Projekt 13 |
Projekt 2 | Projekt 8 | Projekt 14 |
Projekt 3 | Projekt 9 | Projekt 15 |
Projekt 4 | Projekt 10 | Projekt 16 |
Projekt 5 | Projekt 11 | Projekt 17 |
Projekt 6 | Projekt 12 | Projekt 18 |
Školní rok 2020 - 21